Строител на капитализма: Николай Нанков

След като направи първа копка на 9-километров участък от магистрала "Хемус", министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков се зарече, че този аутобан ще стигне до Велико Търново до 2025 г. Как точно ще се случи това обаче не е ясно, тъй като проектите още не са готови, а и няма пари. Не е за пропускане и фактът, че за последното десетилетие са изградени само 22 км от "Хемус", а от Боаза до Търново разстоянието е 137 километра.

Тези подробности обаче не попречиха на Нанков да се похвали, че е поискал 3.3 млрд. лв. за пътна безопасност от Европейската комисия. Мерките и дейностите всъщност били подадени към МВР, което е координатор за България по темата "Стратегическата рамка за пътна безопасност" на ЕС. И на практика все още няма инструмент за подобно финансиране. Тепърва Брюксел ще обсъжда създаването на фонд за пътна безопасност, който да действа в периода 2020 - 2030 г.

Въпреки това разпределението на парите вече е ясно - 2.6 млрд. лв. ще отидат за обновяване на съществуващи пътища и около 730 млн. млн. за изграждане на нови. Да се надяваме само, че Нанков няма да чака тези имагинерни пари, за да извърши обещаните ремонти на пътната мрежа. Защото самият той признава, че около 8 хил. км републикански и 12 хил. км общински пътища се нуждаят от спешна цялостна рехабилитация.

Последни новини

Виолета Комитова: Абсурдното е, че научихме, че се строи незаконно в отсечка на АМ

Виолета Комитова: Абсурдното е, че научихме, че се строи незаконно в отсечка на АМ "Хемус" от един горски служител

Иван Шишков: „Хемус“ се е превърнала в една строителна илюзия

Иван Шишков: „Хемус“ се е превърнала в една строителна илюзия

3 участъка от „Хемус” и 10 ремонта на язовири са правени без разрешителни за строеж (ВИДЕО)

3 участъка от „Хемус” и 10 ремонта на язовири са правени без разрешителни за строеж (ВИДЕО)