Близо 2 години закъснение за 16 км нов участък от "Хемус"

Пускането на магистралата между Белокопитово и Буховци се отлага за края на годината

С около година и половина закъснява пускането на почти готовия вече участък от магистрала "Хемус" между пътните възли "Буховци" и "Белокопитово" с дължина 16 километра.

"Крайният срок за изпълнение на строително-монтажните работи на 16 км участък от магистрала "Хемус" между пътните възли "Буховци" и "Белокопитово", на територията на областите Търговище и Шумен, е краят на ноември 2021 г., след което предстои подписване на Акт образец 15 и въвеждане в експлоатация", се казва в отговора на МРРБ до Mediapool.

Четири години за 16 км магистрала

Строителството на 16-километровия участък на магистрала "Хемус" между пътните възли "Буховци" и "Белокопитово" се строи вече четвърта година.

Това е последният участък, чийто изпълнител ДЗЗД "Хемус 16320" беше избран с обществена поръчка. Договорът с тях за 143.7 млн. лв. с ДДС беше подписан в края на септември 2017 г. В обединението влизат "Инфра експерт", "Пътинженерингстрой-Т", "Автомагистрали - Черно море" и Трансконсулт-22".

Реално строителите влязоха на обекта през август 2018 г. Съгласно първоначално подписаният договор срокът за изпълнение беше 910 календарни дни (около 30 месеца). Тоест, участъкът трябваше да е готов през пролетта на 2020 г.

Това обаче не се случи, заради бавни отчуждителни процедери от страна на държавата и археологически разкопки. От тогава непрекъснато се обещава, че обектът ще е готов първо до края на 2020 г., след това до пролетта на 2021 г., а сега за края на годината. Дали и този срок ще се спази предстои да видим.

Последни новини

Иван Шишков: „Хемус“ се е превърнала в една строителна илюзия

Иван Шишков: „Хемус“ се е превърнала в една строителна илюзия

3 участъка от „Хемус” и 10 ремонта на язовири са правени без разрешителни за строеж (ВИДЕО)

3 участъка от „Хемус” и 10 ремонта на язовири са правени без разрешителни за строеж (ВИДЕО)

Виолета Комитова: Толът трябва да е по-скъп и да покрива четири пъти повече пътища

Виолета Комитова: Толът трябва да е по-скъп и да покрива четири пъти повече пътища