„Автомагистрали“ с договор за 1.38 млрд. лв. за последните 89 км от "Хемус"

Държавната компания "Автомагистрали" получи директно поръчката за изграждането и на последните 88.9 км от автомагистрала "Хемус" за 1.380 млрд. лв. с ДДС, съобщиха от Агенцията пътна инфраструктура" в петък. Това бе очаквано, след като на заседанието си предишната седмица Министерският съвет гласува да отпусне тези средства на регионалното министерство за период от три години за този участък.

Ведомството е собственик на "Автомагистрали" и затова може да му възлага директно вътрешни поръчки. По същия начин фирмата получи миналата година 1.3 млрд. лв. за строежа на 134 км в отсечката от Боаза до връзката с пътя Русе - Велико Търново.

Сега поема и проектирането и сторителството на отсечката след връзката с пътя Русе-Велико Търново до строящия се в момента участък на магистралата "Белокопитово-Буховци".

Тя ще бъде разделена на три участъка . Първият е с дължина 43.6 км, след пресичането на път I-5 Русе - Велико Търново до км 265-ти км при пресичането с пътя Бяла – Търговище. Вторият е дълъг 33.5 км и продължава от тази точка до връзката с пътя Търговище – Разград. Последният участък е 11.9 км и обхваща точката от пресичането с този път до изграждащия се в момента участък "Белокопитово - Буховци".

В момента в експлоатация от автомагистрала "Хемус" са участъците от София до Боаза и от с. Белокопитово до Варна, с обща дължина от около 180 км. Неизградената част, започваща от п. в. "Боаза" и завършваща при с. Белокопитово, ще свърже вече изградените участъци от двете страни на магистралата.

Последни новини

Иван Шишков: „Хемус“ се е превърнала в една строителна илюзия

Иван Шишков: „Хемус“ се е превърнала в една строителна илюзия

3 участъка от „Хемус” и 10 ремонта на язовири са правени без разрешителни за строеж (ВИДЕО)

3 участъка от „Хемус” и 10 ремонта на язовири са правени без разрешителни за строеж (ВИДЕО)

Виолета Комитова: Толът трябва да е по-скъп и да покрива четири пъти повече пътища

Виолета Комитова: Толът трябва да е по-скъп и да покрива четири пъти повече пътища